Антиейджинг.

Или с други думи – добавката, по която полудяха световно известни личости от Кайли Дженър, до родни такива.

Никой не иска да остарее, особено ние жените. Правим всякакви процедури, инжектираме разни знайни и незнайни вещества и се борим по всякакви начини да запазим младостта си.

Понякога най-работещите средства не са най-скъпите, а понякога те дори са безплатни – например гладуването.

С този текст искам да предложа някой доказани начини, с които можем да опитаме да съхраним младостта си и една добавка, която нашумява бързо давайки позитивни мнения.

Почти всяка форма на живот има гени за дълголетие, които контролират стареенето, и ако задействаме тези гени те поправят тялото. По този начим можем да стигнем по-далеч от това, което бихме да постигнали по естествен път. Можем да удължим живота си с поне 14 години без никакви добавки или технологии. Темпото на стареене може да бъде забавено драстично променяйки начина, по който живеем. Ако това го комбинираме с хранителни добавки, ставаме супер заредени и резултатите ще са още по-високи, така можем да получим допълнителни 24 години.

УДОБСТВАТА – Комфортът и по-лесният живот всъщност ни убиват. Днес всичко е проектирано да бъде удобно, искаме да сме вечно сити и отпочинали, не искаме да изпитваме дискомфорт, а това води до куп проблеми. Ако не покажем на телата си, че нещата могат да бъдат проблематични, те спират да се интересуват и да се борят срещу болести или стареене. Ако прекараме целия ден в седене, или писане, или винаги задоволяваме глада си, пътищата за дълголетие няма да изградят устойчиво тяло в дългосрочен план. Всичко, което се рекламира, за да направи живота ни по-добър, всъщност го съкращава, като улеснява съществуването на нашите тела. Целта е да шокираме организма, за да излезе извън зоната си на комфорт и удовлетвореност, а не да остаряваме спокойно.

АКТИВНОСТ И СПОРТ –  съществуват стотици изследвания от различни специалисти, че спорта може да ни бъде основно лекарство и превенция. В антиейджинга това също е така – виждали сте как остаряват активните хора – сякаш по-бавно и с по-малко болежки. Трябва да влезем в режим на оцеляване чрез високо интензивни, интервални тренировки. Да изгубим дъха си, сякаш ни преследва диво животно, за да включим процесите на антиейджинга.

ТЕМПЕРАТУРЕН СТРЕС – Излагането на топлина и студ влияе върху изгарянето на енергия, натрупването на кафява мазнина, дори решава проблеми с диабет. Този стар метод е наистна работещ и трябва да опитваме да го имплементираме в ежедневието си ако искаме хубава и здрава кожа и цялостен младежки вид.

ГЛАДУВАНЕ – Ако за целия си живот намалим калориите си с 25%, ще живеем с 30% по-дълго, но това е доста ограничаващо, но пък имам друго решение – можем да получим същите ползи от гладуване за част от деня, достатъчно е веднъж дневно или няколко пъти седмично да имаме период на гладуване. Не е нужно да гладуваме през цялото време, можем да го правим за кратко, но интензивно, след което да оставим тялото да се възстанови и да се върне към нормален начин на живот. Трябва да спрем да ядем толкова много. Лесно е да преядем, тъй като храната е достъпна и е навсякъде. Гените от нашите потомци ни казват да ядем когато има храна, защото тя може да свърши. Но не трябва да се притесняваме, защото винаги ще има следващо хранене.

Можем да се залъгваме глада с малко топла вода или чай. Трудно е, но всеки трябва да се запита как иска да изглежда и да се чувства следващата седмица, година или когато стане на 80.

С гладуване за част от деня, ще поставим тялото си в защитен режим, което е жизнено важно за да останем здрави и млади.

Всеки от нас притежава гени наречени Сиртуини, които удължават живота. Те се активират чрез глад, който повишава нивата на никотинамид аденин динуклеотид (NAD+). Този ефект можем да имитираме с добавка като Никотинамид мононуклеотид (NMN). Молекулите и гладът включват нашите пътища за дълголетие.

СПЕЦИФИЧНИ ХРАНИ – някой храни са по-богати и по-големи помощници в борбата с остаряването – например тези, които съдържат антиоксиданти. Особено богати на антиоксиданти са тъмните плодове и различните видове боровинки, малини, бъз, грозде, както и тъмните листовидни зеленчуци като спанак и цвекло. Доматите, патладжаните, маслините, брюкселското зеле, броколите, тиквите и червените чушки имат антиоксидантна защитна функция. Мазните риби и маслата са също продукти, които трябва да консумираме ако да спрем процесите на стареене е една от целите ни.

НАД + (никотинамид аденин динуклеотид)

НАД + е ключов коензим, на който митохондриите в нашите клетки разчитат за поддържане на всички основни функции в тялото. Никотинамид аденин динуклеотид играе ключова роля в комуникацията между ядрото на нашите клетки и митохондриите, които захранват клетъчната активност. Това химическо вещество действа като гориво, необходимо за множество процеси като метаболизъм, поправка на увредено ДНК, активиране на ензимите Sirtuin. Нивата на НАД + се увеличават и намалят в зависимост от какво ядем, дали се упражняваме, дори от това кое време на деня е. През деня нивата на НАД + се повишават, но след като хапнем обилно, те отново ще се понижат. С напредване на възрастта телата ни произвеждат по-малко НАД + и комуникацията между митохондриите и клетъчното ядро се нарушава. Ниските нива на НАД + влошават способността на клетката да прави енергия, което води до стареене и болести и дори се счиат за ключовият фактор за остаряване. Повишените нива на НАД + в мозъка подобряват паметта. Освен това стимулира възстановяването и подобрява притока в кръвоносната система.