🍽️В продължение на темата с постите, както и за избягващите яйца хора /веган или алергични към продукта/, днес ще предложа решения за заместване на яйцата в кухнята при създаване на рецепти.

🥚Има много невероятни начини да замените яйцата в традиционните рецепти за печене, стига единствено да имате достъп до качествена информация. Винаги съм твърдяла, че здравословното хранене е лесно ако човек има познания. В никакъв случаи не съм против яйцата, но тук не става въпрос за мен, а насоката е за хората, които по собствени решение или заради нужда не ги употребяват.

Искам да кажа, че не е нужно да купувате индустриален заместител на яйца, защото повечето пъти това е по вредния вариант – както случая на брашното без глутен (изведен по химичен път) или млякото без лактоза! /винаги съм се чудила защо просто не се използва алтернатива .. брашно от безглутенови зърна или мляко от ядки..

👀От тук надолу давам примери за това, което би могло да ви бъде полезно (и здравословно) като заместител на яйцата:

🌱Чията е първият от избраните продукти – семената създават гелообразна консистенция, което ги прави чудесни за замяна на яйца в палачинки, пудинги или десерти без печене.

🥧Ленените семена също са чудесни за “свързване”, но не осигуряват толкова много

„повдигане“ или пухкавост, така че са най-добри за рецепти като бисквитки, сладкиши или сладкиши.

🍪Вода от нахут. И вие изхвърляте водата от консервата с нахут нали? Без да знаете, че тя може би е най-известна с това, че прави пухкав мус за пудинг, когато се разбие, но и не само – течността може да се използва и във всяка рецепта за печене, която изисква само яйчен белтък. Когато използвате такава вода вместо яйца, отмерете 3 супени лъжици на яйце и леко разбъркайте, за да се аерира. Водата от нахут може да се използва от консерва/буркан или да се направи в домашни условия

🍎Ябълковият сос действа като свързващо вещество и добавя много влага, така че е най-подходящ за по-плътни сладкиши, понички или мъфини, просто не забравяйте да използвате неподсладени сосове или да си направите сами! Може да се използва и за заместване на масло в рецепта за печене.

🍌Пасираният банан е може би следващото за което бихте се досетили и то от така известните бананови палачинки, в които на доста места по оригинална рецепта не се ползва яйце. Банана има силен вкус, така че е най-добър именно в рецепти, които го допълват, като мъфини, палачинки, шоколадови бисквитки или бананов хляб.

🍰Последна и може би по-малко позната идея, която аз лично харесвам е оцет + сода за хляб работи, като тя работи най-добре за приготвяне на пухкави, леки печива като кексчета и сладкиши.

Ако текста ви е бил полезен ще се радвам да го споделите с приятели. Ако търсите треньор за онлайн/индивидуални/ групови тренировки или специалист, който да изготви Вашият хранителен или индивидуален тренировъчен режим не се колебайте да се свържете с мен 📞0896848627