🤸🏽‍♀️Кардио преди или след тренировка, колко време и колко дни в седмицата

🏃🏽‍♀️Кардиото е или много обичано или много мразено, но във всеки случай е необходимо. Както за тези, които искат да подобрят формата си, така и за тези

които търсят пътя към здравето, а именно ефекта на развиване на белодробния капацитет и подобряване функциите на организма.

✖️Омразата към кардиото аз отдавам на факта, че много хора не 🥸😞😞😥😓намират правилното за тях – то им е наложено от инструктори, треньори или клипчета и статии в интернет, а дозировката, вида и времето на изпълнение трябва да са специално избрани по целите и предпочитанията на всеки.

➡️За какво използваме кардиото преди тренировка – загрявка. Освен че предотвратява травми, защото задвижва кръвта и я вкарва в мускула, помага на тялото да се адаптира към температурта на средата. Подготвя нервната система за предстоящата тренировка. ⚠️ важно е да Се спомене, че тук вида и дозировката е много важна! Не се препоръчва кардио, което ще изтощи мускулатурата, например тичане преди тренировка за крака.

➡️За какво използваме кардиото след тренировка – за разпускане на мускулатурата или за продължаване горенето на мазнини, тук отново е важно както дозировката, така и времето, едно 10мин вървене на пътеката не би свършило особена особено работа за горене на мазнини, но същото време за спринтове ще имат голям ефект. От друга страна е важен и вида – 30мин вървене ще дойда перфектно при умора в краката, докато 30мин крос не би бил подходящ и най-вероятно ще бъде прекратен още в началото.

Колко дни в седмицата

Отново въпрос на цели и мотивация, като всеки случай е индивидуален. Възможно най-често според нуждите е най-добре.

😊Как да направим кардиото по-лесно и ефективно:

1. Правиш го за теб – не заради треньора си или заради програмата. Правиш го за по-добрия ти външен вид. А и кардиото се препоръчва за лечение и превенция на всякакъв вид състояния – от депресия до диабет.

2. Слушай подкаст – така няма да усетиш кога е минало и ще научиш нещо интересно.

3. Чети статии или върши работа – особено ако си на велоаргуметър или вървиш на пътека. Така свободните ти ръце ще вършат работа и ти ще съчетаваш полезното с приятното.

4. Слушай музика и се потопи в мислите си – ако ти е криво или си изпаднал в дадени когнитивни състояния – слушай музика, така движението и ритъма имат голям шанс да те преведът по-лесно пред това, което минаваш.

5. Учи – Аристотел е карал учениците си да вървят в кръг в залата докато той е преподавал, Защото е открил, че движението помага за мозъчната дейност, така може и ти да се възползваш от времето и да научиш зададения ти материал.

6. Прави го с приятел – това е начин, който е хем мотивиращ, хем приятен. Особено ако имаш възможност да говориш докато го правиш, докато сте си разменили 2 думи и времето е минало.

😋В заключение казвам, че кардиото е полезно, необходимо и може да бъде много приятно. Ако се затруднявате как да подредите тренировката си, винаги е добре да се обърнете към някой, който разбира от това и е готов да ви помогне.