🫰🏽В нашето ежедневие навиците могат да бъдат трудни за изграждане, тъй като сме устроени да се придържаме към познатите ни начини на действие и да живеем в зоната си на комфорт.

Как да промениш навиците си в 4 стъпки:

-състави си план – в тетрадка запиши какво искаш да постигнеш и какъв е пътя до целта. Има разлика вмежду писането в електронно устройство и на ръка и честно казано писането с мастило върху лист, действа символично като договор към себе си и някакси подсъзнателно сме по-склонни да се придържаме към написаното.

-започни веднага – ако отложим за другата седмица, за началото на месеца или за някакъв по-далечен период има много голяма вероятност да не започнем и това е доказано, тъй като просто загубваме мотивация докато дойде момента на изпълнение, затова постави си срок, който  евъзможно най-близък до деня в който ти се е зародила идеята, но също така си остави оптимално верме да се подготвиш – така де ако ще спреш да слагаш краве прясно мляко в кафето си, все пак трябва да успееш да имаш време да стигнеш до магазина, за да си купиш ядково, именно защото ако не успееш да си го набавиш и изпиеш кафето си чисто има голяма вероятност да останеш разочарована от вкуса и от това, което си свикнала да приемаш и ще се откажеш още в началото заради чувството на разочалование.

-награди се – когато успееш да създадеш и задържиш нов навик се награди за него. Това аз лично съм го пробвала и при мен беше силна мотивация – написах си нови навици, които исках да постигна и на всеки 7,14,21 дни си купувах малкта награда. При мен подейства, а и честно казано не мисля, че ще има човек при когото не би подействал.

-задръж навика – идеята на наквика е да ни свърши работа, така че трябва да успееш да го задържиш докато получиш желания резултат или дори и да го направиш част от живота си пернаментно и той до такава степен да стане част от теб, че вече да не го усещаш като “нещо за правене”, а по скоро като нещо обичайно и необходимо в начина ти на живот.

За целите:

Поставяй си малки и осъществими цели за всяка седмица и чувствай радост и удоволетвореност при изпълнението им. Аз например всяка седмица си поставям три нови цели, които след края им превръщам в навици, колкото и абсурдно да звучи имам цели като “да спра да си гриза кожичките на пръстите 🤭” или “да започна да си лягам в 22ч”. Да и аз съм човек все пак и нищо човешко не ми е чуждо 🙂

За промяната:

Промяната е част от живота ни и ние винаги трябва да надграждаме. Добре е да разбираме себе си и това къде се намираме сега и къде се виждаме. Живота е един непрестанен низ от възходи и падения и често при някое падение трябва да си кажем “сега накъде?” Отказвам ли се, захвърлям ли всичко или се стягам и влагам всичките си (последни) сили в едно максимално (последно) усилие.

Ако поста е бил полезен за вас ще съм благодарна ако го споделите с приятели. Ако търсите вашия треньор свържете се с мен на телефон 📞 0896848627 или в инстаграм @healthandshapewithmaria