Осъзнато хранене 2:

Подценяваните овес и просо – ползи.

Тема от осъзнатото хранене. Подценяваните овес и просо – две много евтини, вкусни и още повече полезни храни, които много хора не познават, а още повече (безпочвено) отричат. И именно защото много хора сравняват яденето на овес с едва ли не ядене на нездравословна храна, та съм чувала как се сравнява и с кроасани и понички, инсулинови пикове и храна за прасета (овеса) и папагали (просото) сега ще дам и ползите на тези храни:

Просо:

🍽️Просото има многобройни ползи за здравето, помага за понижаване на кръвната захар и нивата на холестерола. Освен това културата е без глутен, така че хората с целиакия или чувствителност към глутен могат да ѝ се насладят спокойно. Просото е група зърнени култури, които принадлежат към семейство Poaceae, известно като семейство треви. Консумира се широко в развиващите се страни в Африка и Азия. Въпреки че може да изглежда като семе, хранителният профил на просото е подобен на този на соргото и други зърнени култури.

👉🏽Просото придобива популярност на Запад, защото не съдържа глутен и има високо съдържание на протеини, фибри и антиоксиданти. Тази култура осигурява повече незаменими аминокиселини от повечето други зърнени, както и може да се похвали с най-високото съдържание на калций от всички – както знаем той е необходим за осигуряване на здравето на костите, кръвоносните съдове и мускулните контракции и правилната функция на нервите.

💪🏽Белтъчините в просото включват незаменимите аминокиселини лизин, хистидин, валин, левцин, също мастни киселини, ензими, микроелементи. Витамините от В група в състава му са повече, отколкото в другите зърнени култури. Количеството на фолиевата киселина в него е два пъти по-голямо от това в царевицата и пшеницата. Фосфорът е 1,5 пъти повече, отколкото в месото. Значителни са наличностите на цинк, йод, бром, калий, магнезий и натрий в продукта.

🥮Просото много лесно може да се влага във всякакви рецепти – да се консумира на закуска, обяд или вечеря – да бъде в печива, супи или просто сварен, както и да бъде поднесен като десерт или солена храна.

💰 хубавото е, че и цената му е сравнително ниска – между 3/4лв за половин килограм.

Овес:

🥣 Има много научно обосновани ползи за здравето от овесените ядки. Те включват загуба на тегло, намален риск от сърдечни заболявания и понижена кръвна захар.

Овесената каша е много популярна храна за закуска, която се състои от овес и течност, като вода или растително мляко (а аз предлагам и го вземам като най-добър начин – накиснати от вечерта овесени ядки само с вода и доза протеин на прах – вкусно и много полезно хапване)

Пълен с хранителни вещества и фибри, овесът е една от най-питателните пълнозърнести храни, които човек може да консумира.

🌾 Ползи за здравето

Овесените ядки са богати на хранителни вещества. В тях също има повече протеини от повечето зърнени храни и също така съдържа много витамини и минерали, както и антиоксиданти и разтворими фибри, наречени бета-глюкан, които подпомагат няколко системи на тялото, например – здравето на червата

📍Бета-глюкановите разтворими фибри насърчават редовното изпразване на червата и предотвратяват запека. Освен това поддържа здрави чревни бактерии, което може да намали симптомите на синдрома на раздразнените черва и други чревни проблеми.

✋🏽Колкото и неясно за някой да е, Овеса съдържа тези важи елементи:

👉🏽магнезий

👉🏽желязо

👉🏽фосфор

👉🏽цинк

👉🏽фолат

👉🏽мед

👉🏽витамини B-1 и B-5

🫀Здраве на сърцето – друго важно качество на овесът е високото съдържание на антиоксиданти, наречени авенантрамиди, които не се срещат в други зърнени култури. Тези антиоксиданти намаляват възпалението и отпускат артериите, подобрявайки здравето на сърцето.

☺️овеса, също както просото може да се влага във всякакви рецепти – да се консумира на закуска, обяд или вечеря – да бъде в печива, супи или просто сварен, както и да бъде поднесен като десерт или солена храна.

🫶🏼 ако този пост ти е бил полезен ще се радвам да го споделиш с приятели.

👉🏽 ако искаш връзка с мен, хранителен или тренировъчен режим, както и индивидуални, групови или онлайн тренировки, можеш да се свържеш с мен на следните места

✉️ Instagram/Facebook – Health&shapewithMaria

📞 0896848627