Целулит е странно име за кожа на бучики, която изглежда като Кора на портокал (ако имате Късмет), но освен козметично, знайте че целудитът може да се превърне в истинско бедствие за крайниците ви и да причини големи щети при храненето на тъканите.

Добрата новина е, че повече не трябва да се тревожите за портокаловата кожа, защото решение има. То Вероятно няма да ви хареса, защото не действа като с магическа пръчка и изисква усилия и търпение.

Въпрос: Какво представлява целулитът? Чувала сьм, че причината за

него не е надорменото тегло.

Отговор: Целулитът се среща в мастните слоеве на кожата, но той не е нормална телесна мазнина и не е типичен само за хора с наднормено тегло, тъй като може да се появи дори при слаби жени. Нежният пол са по-често засегнати от мъжете, тъй като те са генетично предразположени към по-здрава съединителна тькан в дермалния слой.

За жалост, вероятността при жените да настъпят усложнения със съединителната тъкан под кожата е много по-голяма, което ни прави склонни кьм проблеми с тъканните влакна, които губят своята еластичност и подвижност, подобно на стар бански костюм, който се е разширил и вече не прилепва плътно по тялото. Слабата тъкан позволява на мастния слой (подкожния слой), да изпъкне в дермата, което кара кожата да изглежда на бучки.

Въпреки че целулитът се среща в различна степен при 85% от дамите, не всички страдат от него и именно те ни дават надежда, а също и информация за това как да го избегнем в бъдеще.

Каква може да бъде причината за появата на целулит?

– Генетична предразположеност и хормони

– Лошо кръвообращение

– Заседнал начин на живот

– Прием на много млечни продукти и захар

– замърсена околна среда, химикали, токсини

– дефицит на хранителни веществ

  Стрес (тичате наоколо и се грижите за нуждите на всички останали, но не и за вашите собствени, твърде сте заети, притеснявате се, склонни сте към тревожност).

По случайност, проблемите с теглото също са причинени от много от гореизброените фактори и в резултат на това наднорменото тегло често се свързва с целулит. На практика става дума за два отделни симптома, причинени от много сходни генетични фактори, начин на хранене и живот.

Върешни причини за целулит:

Двата вътрешни фактора, които могат да доведат до появата на целулит, са:

1. неравномерна съединителна тъкан в дермиса на кожата; мастният слой прониква в дермата, който кара кожата да изглежда на бучки.

2. Ако тялото ви не може да усвоява правилно белтъците и да изсмуква аминокиселините, необходими му за производството на колаген и еластин, ще завършите с дисфункция на съединителната тъкан.

3. Колебаещите се нива на естроген (хормон, чиито стойности са по-високи при жените) също имат значение за отслабване на съединителната тькан.

МНОГО ВАЖНО е да отбележа, че всъщно тялото ви смята, че мастните клетки са добро място за съхраняване на нежелани токсини, като киселини, които биха били вредни, ако останат да плуват в кръвта – ето още една причина да опитате да превентирате или да лекувате целулита и излишните килограми.

Веки път, когато се храните, Вие избирате какъв да бъде видът на мазнините, изграждащи вашите клетъчни мембрани: наситените мазнини от месото и млечните продукти правят клетките твърди, а есенциалните мастни киселини (EFA), набавяни от ядки, семена и рибено масло, спомагат за по-голяма еластичност и гъкавост на клетките.

Клетъчните мембрани се повреждат, ако не се поддържат чрез постоянни малки ремонти с най-подходящите за това маътериали като омега-3. Есенциалните мастни киселини подпомагат и прибирането на водата, натрупана извън клетките, обратно в тях. Това означава, че се грижат течностите да бъдат винаги на правилното си място, така че да имате хидратирани клетки и здрава кожа.

План за действие:

1. Антицелулитни масажи веднъж седмично при терапевт

2. Домашни масажи с масло всяка вечер след баня по 2мин на крак, може да се използват вендузи  или четка за сух масаж

3. Прием на повече вода, спиране на напитките със захар

4. Преминаване на олекотен режим на хранене, изхвърляйки джънк, рафинирани масла, захар, млечни

5. Прием на хранителни добавки като колаген, вит. Ц и хиалурон

6. Вдигайте краката вечер след работния ден поне за 10 мин.

7. Физическа активност – поне 10хил крачки на ден, както и силови тренировки.

8. Ако работите на бюро ставайте на всеки час за разходка, клекове или друга активност, избрана от вас.

9. Не кръстосвайте краката си докато седите

10. Ексфолирайте кожата си поне веднъж седмично